DCS lager - WMS løsning til effektiv lagerstyring

Datcols WMS løsning, DCS Lager, er markedets mest brugervenlige og enkle WMS-system specielt udviklet til at optimere arbejdsgange, yde overblik, effektivt plukkeflow og minimering af plukkefejl.

Vi har lagt vægt på at vores lagerløsning skal være:

1. Økonomisk rentabelt
2. Nemt og hurtigt at installere
3. Driftsikkert
4. Enkelt og logisk at bruge
5. Skal nemt kunne integreres med virksomhedens ERP-system

Med DCS Lager får du et WMS, der håndterer alt fra varemodtagelse og indlagring til forsendelse, og som kan styres med håndterminaler, smartphones, PC og Tablets. Brugergrænsefladen er simpel, logisk og nem at tilpasse. DCS kan fås på de fleste sprog og har din lagermedarbejder svært ved at læse, kan han uden problemer operere i DCS Lager på sit eget modersmål eller aktivere voice guidence funktionen som på engelsk fortæller hvor og hvad medarbejdere skal gøre.

DCS Lager integrerer med alle ERP-systemer og hjælper dig dermed med at få maksimalt overblik. Løsningen er yderst velafprøvet og har været i markedet siden 1996. Softwaren videreudvikles løbende i tæt samarbejde med vores kunder, så det altid imødekommer jeres - og markedets ønsker og krav.

Skalérbart & modulopbygget

DCS lager åbner mulighederne for ægte modulbaseret WMS funktionalitet som overbygning på jeres ERP / Økonomisystem med en hel række WMS fukntionaliteter som alle er udviklet mod at optimere arbejdsgangene på lageret. DCS lager er populært sagt modulopbygget og er en 100% skalérbar løsning, der med mange fordele kan anvendes i såvel det mindre manuelle lager som i de største automatiserede distributionscentre. Skalérbarheden sikrer, at man uden problemer kan udvide fx manuelle lagre med lagerautomation.

Gennemtestet og optimeret

DCS lager er et kendt og yderst gennemtestet lagersystem der løbende er forbedret og optimeret så systemet i dag kan løse enhver opgave på lagret. Systemet giver fuldautomatisk lagerstyring og sikrer ved hjælp af avanceret WMS funktionalitet fuld sporbarhed på tværs af lagret, produktionen, logistikken og distributionen. Løsningen anvendes i dag på lagre i mange forskellige lande og kommer med flere forskellige sprog.

DCS lager er online med virksomhedens ERP-system

DCS lager er specifikt udviklet som overbygning på alle typer af ERP- og Økonomisystemer med det formål at udvide og udnytte standarfunktionaliteterne i ERP- og Økonomisystmerne og give ubegrænset mobil adgang til alle lagerdata uden yderligere behov for integration til andre systemer. DCS lager er online og integreret med virksomhedens ERP-system, og alle ordre- og beholdningsdata udveksles automatisk. Efterhånden som ordrer modtages og udføres på lageret, tilbagemeldes alle lagerets transaktioner fra DCS lager. Hermed elimineres alt manuelt rapporterings- og indtastningsarbejde flere steder i virksomheden, og alle er konstant opdateret med ordrestatus, varebeholdning, etc.

DCS lager binder hele lageret sammen

DCS lager styrer alle lagerets processer via håndterminaler, mobile enheder, truckterminaler, voice-udstyr, m.m. og binder samtidig disse enheder sammen i styringen af det komplette flow af ordrer, varer og informationer. De overordnede styringsparametre konfigureres i henhold til kundens og produkternes logistiske data. DCS lager sætter lageret i system, så arbejdsprocesserne er optimale, lagerpladsen udnyttes bedst muligt, og det er let at planlægge og udføre jobs. Alle på lageret er online og har adgang til relevante data.  Det sikrer et godt flow på lageret og kun én integration til ERP-systemet.

Fra det mindste til det største

DCS lager er en ideel løsning for alle lagerførende virksomheder lige fra mindre manuelle lagre til de største fuldautomatiske distributionscentre.

Udnyt teknologien og opnå endnu bedre resultater i form af øget effektivitet, færre fejl, mindre administration og reducerede lageromkostninger.

Det giver overskud i arbejdsdagen og på bundlinien!

DCS lager giver fordele for alle i organisationen!

Kontorpersonale

DCS lager kan bruges til lagerstyring på kontorpersonalets stationære PC'er og kan via integration til DCS BackOffice se og administrere købs & salgsordrer samt generere rapporter over lagret som hjælper til at gøre driften af lagret endnu hurtigere og mere gennemsigtig.

Lagermedarbejdere

Lager personalet er mere effektive, når de bruger stregkodescannere til at plukke, udlevere og modtage varer. Salgs- og købsordrer samt antal og lokation bliver givet direkte på håndterminalen. De kan tilmed printe etiketter og opgøre den fysisk beholdning køre brugbare rapporter om mængde, beliggenhed, beskrivelse og meget mere, direkte i håndterminalen

Mobile medarbejdere

Salgs- & mobile medarbejdere er altd ajour med den aktuelle lagerstatus. Mobile medarbejdere kan når de er på farten se, hvilke produkter som er på lager nu og her, og dermed give kunden den rigtige information med det samme. De kan tilmed bruge deres smartphone eller tablet.

Ledelse / Økonomi

DCS lager er et utroligt stærkt værktøj til chefer og ledere, der bl.a. har brug for at få adgang til de seneste lager-rapporter samt lageroverblik hurtigt og nemt. Dette kan bl.a. gøres fra smartphone eller tablet når som helst og hvor som helst.

Lagerchefen

  • DCS lager er simpelt, nemt og intuitivt bygget op. Det betyder at implementering af DCS lager. samt oplæring af nye medarbejdere kan gøres på under én dag.
  • Fejlpluk, svind og spildtid nedbringes til det absolut minimale.
  • Arbejdsgangene bliver standardiseret og behovet for lagerchefens indblanding nedbringes til et minimum.
  • Konsolidering af data og information ét sted aflaster lagerchefen fra unødig administration. som dermed har mere tid og overskud til andre opgaver, som reel lageroptimering og lagerstyring.
  • Statusoptælling kan gøres direkte fra scanneren/terminalen, telefonen, pc’en eller tablet så evt. ektra mandskab nemt og hurtigt kan komme igang.

Lagermedarbejderen

  • Alle lageropgaver og data kan tilgås og håndteres fra scanneren/terminalen, telefonen, pc’en eller tablet.
  • Nem og intuitiv brugergrænseflade som er 100% konfigurérbar og den samme uanset platform.
  • Enkle og simple oversigter over varer og deres placering.
  • Ordre kan sættes på pause og genoptages.
  • Multipluk gør det muligt at håndtere og plukke flere ordre på een gang.
  • Arbejdet kan hurtigt og nemt genoptages ved manglende netværksdækning.

Salgschefen

  • Lagret er på et hvert tidspunkt opdateret i realtid, og der kan til en hver tid gives nøjagtige. oplysninger til kunderne omkring leveringsfrister og lagerantal.
  • Ordrestatus er 100% gennemsigtig og opdateret. Man til en hver tid følge og få status på hvilken som helst ordre lige fra oprettelse, plukning, pakning og til slut levering hos kunden.
  • Hasteordrer kan prioriteres og sættes forrest.

Økonomichefen

  • Lagerbindinger og spild reduceres til et minimum.
  • Mere effektivitet og bedre udnyttelse af lagerplads.
  • Modulopbygningen og hostmulighederne giver markant mindre udgifter til vedligehold og drift af systemet.

Vil du vide mere?

Ring til os og få en uforpligtende snak
+45 28 58 69 21

Eller du kan udfylde skemaet nedenfor, så kontakter vi dig så hurtigt som muligt.

Navn eller Firma  *

Din e-mailadresse  *

Besked  *